Služby
Mgr. Hana Nováková
psycholog, terapeut
Ve své praxi poskytuji terapeutickou péči a poradenskou činnost dětem, dospívajícím a dospělým a to v oblasti psychických obtíží (úzkosti, deprese, sebepoškozování, ADHD, psychosomatika...) a v tíživých životních situacích (rozvod, úmrtí v rodině aj.). Nabízím i možnost online terapie.
Při práci s klientem vycházím z přístupu zaměřeného na člověka (C. Rogers). Uplatňuji nedirektivní, empatický a přijímající přístup. V rámci terapií pracuji s relaxačními technikami (dechová cvičení, Autogenní trénink, Progresivní relaxace dle Jacobsona, terapie dle Reicha aj.).
Mgr. et Mgr. Miriam Gutzerová
psychoterapeut, etoped, arteterapeut
Poskytuji
individuální poradenství a konzultace pro děti, dospívající a dospělé. Krátkodobé
a dlouhodobé terapie. Speciálně pedagogickou diagnostiku (výchovné a vzdělávací
obtíže) a kariérové poradenství.
Při
své práci vycházím z integrativní psychoterapie a dlouhodobé praxe terapeuta.
Potřebujete
pomoct s překonáním osobních potíží a nenadálých životních situací, máte
potřebu konzultovat vývoj a chování vašeho dítěte (sebepoškozování, úzkosti,
závislosti apod.), trápí vás mezilidské vztahy, chcete rozvíjet svůj potenciál
a porozumět sami sobě, nebo si chcete jen tak popovídat…? Budu vám v bezpečném
prostředí ráda naslouchat a hledat společně s vámi cestu a harmonii ve
vašem životě.
Mgr. et Mgr. Věra Dolníková
speciální pedagog, terapeut
Poskytuji komplexní odbornou reedukační péči dětem s neurovývojovými obtížemi – zejména dětem se specifickou poruchou učení, ADHD, dyspraxií, poruchami autistického spektra, komunikačními poruchami, ale i přidruženými psychosomatickými či psychickými potížemi aj.
Pokud se nechcete s diagnózou pouze smířit, ale chcete potíže aktivně řešit, pak mne můžete kontaktovat a domluvit se, jaké jsou možnosti nápravné péče. Konzultovat se mnou můžete i to, pokud dítě diagnózu ještě nemá, ale vy cítíte, že jeho vývoj není zcela podle očekávání.
Pro každé dítě sestavuji individuální program podle jeho potřeb, a využívám metody, které jsou ověřené vědeckými výzkumy. Vybrané metody zlepšují mentální výkonnost, odstraňují dílčí kognitivní deficity, zmírňují neurovývojové odchylky a harmonizují psychomotorický vývoj.
Služby jsou určené pro děti a dospívající ve věku cca 5 – 18 let.
Při nápravách využívám zejména tyto metody:
VZDĚLÁVACÍ KINEZIOLOGIE (Edu-kinestetika): Kineziologie je nauka o pohybu. Prostřednictvím specifických cvičení se stimuluje tok informace v rámci mozku a obnovuje se přirozená schopnost se učit a fungovat na optimální výkonnosti. Tato metoda vychází z poznatků, že při problémech s učením neprotéká informace mezi hemisférami i jinými částmi mozku. Cvičením se tyto části mozku cíleně aktivují a činnost mozku se harmonizuje. Také podporují utlumení (inhibici) aktivních motorických reflexů s následky nerovnoměrného pohybového vývoje.
NEURO-VÝVOJOVÁ STIMULACE (NVS): jedná se o cvičení na inhibici primárních reflexů. Miminko reaguje na stimuly a interakce s okolím vrozenými reflexy, které stimulují vytváření nervových spojů a propojení k vyšším mozkovým centrům, která přeberou celkové řízení těla. Jak se vyšší mozková centra vyvíjejí, primární reflexy začínají postupně překážet a musí se inhibovat (utlumit), aby se mozek mohl vyvíjet neurologicky správným způsobem. Vývoj držení těla a pohybových funkcí je v podstatě zrcadlem vývoje mozku. Pokud kontrola vyššími mozkovými funkcemi nad primárními reflexy není dostačující, mohou tyto reflexy zůstat aktivní i v pozdějším věku. Přetrvávající primární reflexy pak mohou způsobit různorodé potíže, jako například horší hrubou a jemnou motoriku, špatnou koordinaci pohybů, problémy se čtením, psaním a soustředěním, dále pomočování i po dovršení 5 let, psychickou labilitu, problémy s řečí a artikulací aj.
Základ programu NVS je založen na jednoduchých cvicích, které často napodobují pohyb vyvolaný primárními reflexy, a tím dáváme mozku druhou šanci, aby se postupně naučil správně kontrolovat fungování těla.
(Bližší informace k programu můžete získat na stránkách autorky metody - www.cortexacademy.cz.)
Realizace programu NVS:
Program trvá 9-12 měsíců. Každý den se cvičí cca 10 minut.
Ke specialistovi jezdíte jednou za 4-8 týdnů, kdy budete zaškoleni do jednotlivých cviků, které pak doma sami cvičíte. Po celou dobu programu máte zajištěnou mou online podporu.
PERCEPČNĚ MOTORICKÁ NÁPRAVNÁ CVIČENÍ:
vedou ke korekci deficitů dílčích funkcí a tím umožňují, aby mohlo dítě plně využívat svůj intelektový potenciál. Tvoří nedílnou součást při nápravě specifických poruch učení a chování. Jsou zaměřená na rozvoj zrakové a sluchové percepce a paměti, vizuomotoriky, hmatu a tělového schématu, prostorové orientace, intermodality, seriality a koncentrace pozornosti.
Program je založen na pravidelném denním cvičení 8-10 minut dle instrukcí. Každá oblast se cvičí po dobu 3 měsíců, aby byl vytvořen trvalý mozkový spoj.
EFT (Emocional Freedom Techniques): řadíme do odvětví energetické psychologie. Základem této metody je poznatek, že příčinou všech negativních emocí je trhlina (přerušení toku energie) v energetickém systému našeho těla. Tuto poruchu může způsobit vzpomínka na nepříjemný až traumatický zážitek. K nastolení energetické rovnováhy lze využít aktivace vybraných bodů na těle. Touto metodou lze až s 80% úspěšností řešit postraumatické zátěže, fóbie, chronické poruchy, nutkavé chování, problémy v komunikaci, blokády v učení aj.